שאלות נפוצות ותשובות

מי יכול לשלוח רעיון למשחק ישירות ל idea SiGn?
כל ממציא שכבר הוציא משחק יחד עם idea SiGn.
כל ממציא שהופנה אלינו על ידי ציגי החברות בכנסי ממציאי משחקים.
כל ממציא ככלל המעוניין להציג בפנינו רעיון משחק.

למה כדאי לי לשלוח הרעיון ל idea SiGn?
לחברת idea SiGn ניסיון רב בתחום ובעזרתנו יתאפשר לך לבדוק את האפשרויות למימוש וקידום הרעיון. בתהליך המוצע על ידי idea SiGn הליווי הינו אישי ויתרום לך, במובן של ביקורת ויתר על כך, במובן של הצעות לשיפור ויבטיח להגדיל את סיכויי הצלחת המוצר.

האם הרעיון שלי מוגן? האם הרעיון נשמר בסודיות?
כמובן כי כל הגשה מטופלת בסודיות. הסכם סודיות הינו חלק מתהליך קבלת הרעיון. אנחנו איננו חותמים על הסכמי סודיות מיוחדים. כל הצדדים המעורבים, כולל קבוצות מחקר, מחויבים לשמור על הרעיון בסודיות.

האם אני יכול להציג הרעיון ל idea SiGn באופן אישי במקום לשלוח קודם מצגת?
התשובה היא בהחלט כן, ניתן לקבוע פגישה אישית בתיאום מראש.

אי-מייל, מכתב, חבילה: איך עליי לשלוח הרעיון ל- idea SiGn?
תחילה יש לשלוח חוקי המשחק ותמונות. אם ההערכה הראשונית הינה חיובית, idea SiGn תבקש ממך לשלוח אב-טיפוס.ניתן לשלוח החומר באי-מייל או בדואר אם כל מרכיבי המשחק נכנסים למעטפה.

מה עליי לכלול כאשר אני שולח הרעיון?
חוקי המשחק, תמונות של החלקים וכלי המשחק במצבים שונים (התחלה, אמצע וסיום) וכל מידע נוסף אחר לדוגמא, מידע על מבחני ביקורת, אורך משחק ממוצע, קבוצת גיל (מתאים לגילאי ... עד...). אנא, שלח חלקי משחק רק אחרי שנתבקשת לעשות כך! ואנא, לא לשכוח לציין כתובת דואר מלאה!

כיצד הכי כדאי לשלוח החומר דרך האי-מייל?
כל קבצי אופיס כמו DOC, XLS PPT או כקובץ תמונה - JPG or GIF או כקובץ PDF

מה לגבי חיוב על הערכת הרעיון למשחק? האם אני מחויב בתשלום כלשהו?
idea SiGn איננה מחייבת תשלום על הערכה.

מה משך הזמן הצפוי להערכת רעיון שהוגש לידי idea SiGn?
כל מגיש, יקבל הודעה כשבוע מזמן קבלת הרעיון – כולל טופס הסכם סודיות. זמן זה יכול להשתנות בתקופות של חופשים וחגים. במידה ואתה מעוניין כי החומר שלך יוחזר, עלייך לכלול תשלום אגרה. בחינת הרעיון לוקחת בממוצע כשמונה שבועות, בוודאי שתשמע מאיתנו לפני כן.

אני מעוניין בדרך נוהל נוח להעברת תשלום לידי idea SiGn, האם ניתן לשלם ל idea SiGn דרך האינטרנט?
בשלב זה אי אפשר אבל את/ה יכול/ה להשתמש בשירותי Western Union שלעיתים אף נוחים יותר מאשר דרך הבנק.

כיצד יש לכתוב את הוראות המשחק והחוקים?
עלייך לפשט ככל הניתן, לכלול מספר משתתפים, גילאי יעד, משך זמן המשחק וכן לכלול רשימת כלי משחק ומרכיבים. כן עלייך לרשום, את מטרת המשחק, הכנות, צעד-צעד כיצד יש לשחק, כיצד המשחק מסתיים, וכיצד יש לקבוע מי המנצח. דוגמאות, אם צריך. בחן את המשחק עם שחקנים שאינם מכירים את המשחק ושים לב לשאלות המתעוררות. ייעל את המשחק צעד-צעד.

איך אני יכול לדעת שהמשחק שלי שווה בחינה?
בחן את המשחק בחוג המשפחתי, עם הילדים או חברים בקבוצת הגיל המתאימה ושים לב לכללים הבאים: חשוב מאוד לבחון המשחק עם אנשים ניטרליים. שים לב להתפתחות המשחק, אל תפריע ותתערב מהר מדי – כך תוכל לדעת אם החוקים ברורים למדי. רשום את כל השאלות והבעיות המתעוררות ושפר את חוקי המשחק צעד-צעד.
אם המשחק עדיין מהנה אחרי מספר סיבובי משחק עם קבוצות שונות אז אתה בוודאי צריך לשלוח אותו לבחינה.
בחן אילו משחקים דומים קיימים בשוק. אם זוהי גירסה נוספת של מונופול או של שח-מט או של משחק מוכר אחר אזי הסיכויים להצלחה קשים יותר. ככל שהמשחק מקורי יותר, אזי הסיכויים להצלחה רבים יותר!

אילו מאפיינים צריך משחק חדש להכיל?
על המשחק להיות מהנה, מרגש, מאתגר דינמי ואינטראקטיבי. וכמובן שיגרום לשחקנים לרצות לשוב ולשחק בו שוב ושוב. עיצוב המשחק והסגנון הינם חשובים ביותר. אל תכלול רק קלפים או לוח דו-מימדי. מאפיינים תלת-מימדיים כמו כאלו שניתן לחוש אותם הינם בעלי ערך מוסף. דמיין את המשחק שלך מוצג בטלויזיה: מאפיינים תלת-מימדיים וריגושים ויזואלים משחקים חלק נכבד בהצלחת המשחק. היה חדשני,
החל אופנה חדשה!

אילו משחקים חברות משחקים מחפשות, ואילו לא?
זו הינה השאלה הקשה ביותר. בכלליות מדובר במשחקים המיועדים לקהל יעד צעיר, ילדים ונוער. משחקי גינה, משחקי 'אקסטרים' על גלגלים, משחקי קלפים, משחקי קוביה, משחקי לוח, משחקי אקשן בתלת-מימד, משחקים עם מאפיינים אלקטרוניים, משחקי עץ, קרטון ופלסטיק וכדומה.
יהיה קושי למכור משחקים מופשטים; משחקים בעלי תכנים אלימים 'חריגים'; משחקים בעלי משך משחק מעל שעתיים. כלל הבסיס הוא – משחק שהתגובה הראשונית אליו היא וואו! תמיד בעל סיכויים טובים יותר.

האם חשוב להגיש משחק עם דמויות מוכרות כמו דמויות של דיסני שהם כרגע "להיט"?
לא ממש! בדרך כלל משחקים לרישוי ולדמויות בעלי זכויות יוצרים מוזמנים ומפותחים בחפיפה לסדרת הטלויזיה או לסרט הקולנוע. פיתוחים מאוחרים יותר הם יוצאי דופן בדרך כלל בשל משך תוחלת החיים הקצרה של רוב הסדרות.
שימו לב שזכויות למוצרים כאלו משווקים על פי רב על ידי חברה מסויימת.

כמה מושקע צריך להיות האב-טיפוס?
בדרך כלל מה שנקרא אב-טיפוס עובד יעשה את העבודה, כך שאין צורך לערב אנשי מקצוע. לאשורו, מה שחשוב זה הרעיון עצמו ולא העיצוב בסופו של דבר. אם וכאשר הרעיון ימומש, אזי לחברות יש רעיונות משלהם בנוגע לעיצוב, הנושא והפורמט המתאים וכדומה. מכל מקום, תמיד רצוי שתקדישו מאמץ בפיתוח האב-טיפוס ובגיבוש הרעיון הסופי. חשוב ביותר, שכל הפעולות יהיו מוגדרות ומובנות דיין לצורך המשחק.

מה קורה אם הרעיון שלי נדחה?
אתם תקבלו תשובה מפורטת שתעזור לכם להבין את הסיבות בגינן המוצר נדחה. זה יעזור לכם לפתח רעיונות חדשים בעתיד ולהגדיל הסיכויים להצלחה.

מהו משך התהליך לאחר שהמוצר נתקבל על ידי חברת צעצועים ונחתם חוזה היקשרות ביננו?
זהו תהליך ממושך של שנה וחצי-שנתיים, וזאת במקרה הטוב, בו יצרן או משווק הביע רצון לבדוק אפשרויות הייצור והשיווק של הרעיון.

כמה משלמת החברה שקונה את הזכויות לרעיון?
חברות משחקים מקיימות חוזים כתובים עם ממציאי משחקים וסוכניות כאשר בחוזה זה נכללים הזכויות והחובות לשימוש ומימוש זכויות היוצרים. לדוגמא, באילו מדינות החוזה כלול. בחוזה, כמו כן, נכלל התשלום על הזכויות, שהוא נע בדרך כלל בין 3% לבין 6% מהכנסות הנטו מהמוצר. האחוז המסויים נתון במספר גורמים שנקבעים ובאים לידי משא ומתן באופן עצמאי. רוב החברות משלמות תמלוגים על הזכויות על בסיס של כל שישה חודשים.